2015. január 25., vasárnap

R&R 2.0

A másik, amit még fontos az R&R-ról elmondani, és persze ezt írhattam volna az előző bejegyzésbe is, de már így is tök hosszú volt, és senki se olvas hosszú bejegyzéseket, az az, hogy az ember lánya megszokja, hogy a többiek jönnek meg mennek.
Tudom, banálisan hangzik, de ilyen szürreális közegben sokkal hamarabb lesz sokkal fontosabb, hogy kikkel osztod meg, mint gondolnád. Nekem egyébként is mindig gondjaim voltak azzal, hogy el tudjam fogadni, az emberek körülöttem nem lesznek mindig jelen. Igen, tudom, aki állandóságra vágyik, az minek megy Kongóba. De egyébként aki állandóságra vágyik, az minek költözik Luxemburgba, meg egyáltalán, olyan helyre, ahova mindenki csak meghatározott (vagy meghatározatlan, de mindenképpen átmeneti) időre érkezik.
Szóval ugye mindenki hat-nyolc hetes ciklusokban kicsit lemegy a térképről, a korábban már ismertetett okokból. Meg azért, mert lehet. Tehát gyakorlatilag a koleszban megszokott „hazamész a hétvégén?” és ennek változatai továbbra is bevethetők, és minden kínos csönd áthidalható az elmúlt és jövendő nyaralások/utazások részletes kitárgyalásával.
Viszont ez azzal is jár, hogy például a karácsonyra-újévre itt ragadt, és a tíz nap alatt megszokottá vált csoport tagjai január első hetében fogták a bőröndjüket, hátizsákjukat, akármilyüket, felültek buszra hajóra repülőre, és mentek amerre láttak. Én meg álltam az üres konyhában, hogy most akkor én mit kezdjek az életemmel.
Aztán a hétvégén, amikor hirtelen egyedül maradtam, átmentem Gisenyibe az egyik lánnyal  (elképesztő, hogy mennyire hiányzik a női társaság, de erről majd később), és utána szombat délutántól hétfő délig nem szóltam senkihez, és hihetetlen, hogy mennyire élveztem ezt.
És aztán annak örömére, hogy a lakótársak hazajöttek, olyan vacsorát rittyentettem, hogy minden vegán a szemét törlögette a meghatottságtól, és a nem vegánok sem maradtak éhesek, és majdnem örültem, hogy visszarázódunk a rendes kerékvágásba, még ha ez azt is jelentette, hogy heti öt-hat napot kell dolgozni, és fél kilencre tényleg be kell érni.

És aztán örültem, hogy a kollégák előkerültek, mert nem kellett többé kettő és fél helyett dolgoznom, de kicsit zavart is, hogy nem vagyok egyedül egész nap, de közben mégis örültem, hogy van kihez szólnom (női társaság hiánya, lásd fent), és akkor. Akkor emlékeztettem magam, hogy egyértelmű volt kezdettől fogva, hogy itt még gyorsabban jönnek meg mennek az emberek, mint máshol, pedig már Luxemburg sem volt kispálya ebből a szempontból, és hogy a sok R&R, az enyém vagy az övék, csak felkészít arra, hogy majd nem lesznek mindig itt, és a búcsúbulikra úgy kell mennem, mintha Kristina rendezné őket, aki hat-nyolc hét múlva úgyis visszatér vagy újra elutazik, és aztán visszajön újra. És hogy oka van annak is, hogy minden sokkal intenzívebbenek érződik itt: kevesebb az idő, kisebbek a terek, és sokkal jobban egymásra vagyunk utalva, és mégis, előzetes figyelmeztetés nélkül, hirtelen és gyakran véglegesen lelépünk, és aki marad, ameddig marad, az r&r-ok alatt már megtanulta, hogyan tegye túl magát a hirtelen nyakába szakadt hiányérzeten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése