2015. március 16., hétfő

Minden elmúlik az idővel (de közben nincs új a nap alatt)


Már volt erről szó, de akkor még csak kezdtem gondolni rá, hogy itt aztán végképp semmi és senki nem állandó, és majd egyszer nem-olyan-sokára itt fogok állni az üres lakásban, mert a fiúk kiköltöztek, és én leszek a legrégebbi bútordarab az irodában, mert mindenki lelépett, és hiába tudom, hogy ez normális, és ilyen környezetben még gyorsabban jönnek meg mennek az emberek, mint egyébként, utálni fogom.
És ez azért furcsa, mert közben meg én magam sem tervezem ezt (vigyázat, nagy szavak jönnek!) örökre meg hosszú távra meg nyugdíjig, satöbbi. Szóval én átmenetileg vagyok itt, de a többiek hogy gondolják, hogy nem akarnak most már mindig része lenni az életemnek, még akkor is, amikor az én életem már nem itt lesz?
Aki hallani vél némi gyakornoklét-mellékzöngét, az nem téved. És nemcsak azért, mert a gyakornoki hónapok „hétfő nyelvórák, kedd korcsolya, szerda Apoteca, csütörtök úszás, péntek felkészülés a szombati bulira, vasárnap regenerálódás és sajtóközlemény” menetrendje itt csak annyiban különbözik, hogy kedden filmklub van, szerdán Chalet, csütörtökön kvíz, pénteken Coco Jamboo és szombaton Tango Bar (vasárnap regenerálódás és sajtóközlemény), hanem azért is, mert sokkal gyorsabb és intenzívebb minden. Akiről a novemberi lakásavatónkon azt gondoltuk, hogy nagyon furcsa alak (időben! megjelent, és következetesen bontogatta a pezsgőket), azzal februárban egész hétvégét töltöttünk Kigaliban (Miss Ruanda is ott volt), és egy hétig tartott a búcsúbulija, mert utáltuk, hogy itt hagy minket. Akiről karácsonykor azt gondoltam, hogy igazán nem eredeti dolog lenyúlni a piros ruha ötletét, és én különben is utálom a versenyhelyzeteket, azzal most tengperparti kiruccanást tervezünk húsvétra. Azzal, akiről szilveszterkor azt gondoltam, hogy érdekes lány, de meg az arca is érdekes, azóta simán melegítőben kávézom vasárnap, nyilvános helyen. És persze a doktor úr az idei év 75 napja alatt sikeresen felmérte, hogy mi az én szerepem csoportunk dinamikájában, és mik a szorongásaim, illetve az azokat leplezni próbáló trükkjeim, de hát neki ez a szakmája.
Az én szerepem ebben a csoportban egyébként, egyáltalán nem meglepő módon az, hogy legyen nálam sebtapasz, napolaj, zsebkendő, tudjam a menetrendet, mindenkinél legyen útlevél és senki ne legyen éhes, sose. Véletlen vagy nem, de háztartásunk az elveszett gyerekek nevelőcsaládja/otthona lett, ahol megjelenik szombat reggel, aki nem emlékszik, hol hagyta pénteken az autóját, ahol levest éspervagy pálinkát töltünk abba, akinek megártott a lazac-epertorta kombó, ahol minden szerelmi bánat története meghallgattatik, és ahol senki nem éhes, sose. Ennek nagyon örülök, mert ez csak úgy lett, és mert az etetést, pálinkatöltögetést, lelkizést és egyéb, nevelőszülői feladatainkat igazságosan elosztva végezzük.

Ettől persze még nem kevésbé tudathasadásos a helyzet: mindannyian (vagy majdnem) úgy vagyunk berendezkedve, hogy mindez átmeneti, de közben mindannyian (vagy majdnem) pillanatnyilag itt vagyunk otthon, mert máshogy nem lehet. Mindenkinek (vagy majdnem) van valamilyen otthon-képe, és a legtöbben ezt meg is tudjuk mutatni a térképen, de ott az unokaöcséink – és húgaink laknak. Majd egyszer, nem-olyan-sokára talán mi is, és akkor majd valaki ott fog állni egy üres lakásban, és utálni fogja.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése