2014. június 9., hétfő

09.06.2014.



Azt hittem, majd hirtelen minden nagyon más lesz.
És persze hirtelen minden nagyon más is, majmok mászkálnak a szomszéd ház tetején, a trópusi eső után piros pocsolyák maradnak és piros sárban tocsogunk (nem, a trópusi eső nem piros, csak a talaj, melyre hull), de közben meg mégsem.
Úgy kezdődött, hogy hajnali indulás, a Heikkila taxi vitt a reptérre, és hát ilyet csináltunk már máskor is. A becsekk pultnál a kislány nulladik napos volt, én meséltem el neki, hogy hány kiló fölött kell ráfizetnem a csomagra, hát ilyet is láttunk már. Aztán repülő, sajtos szendvics, átszállás. Repteret láttam már, olyat is, ahol jó sokat kellett gyalogolni. Aztán hosszú repülőút, állandóan etetnek, meg lehet nézni a Saving Mr. Banks-et meg mondjuk egy részt a Glee-ből, néha kicsit ráz, de ki lehet bírni.
Entebbébe érkezéskor kicsit ugyan szokatlan, hogy útlevelet kell mutatni meg vízummentességet igazolni, és nem a gyors sorban állok, de legalább nem az amerikai bevándorlási tiszt akadékoskodik, hogy minek jöttem és meddig maradok (mindig el akarom nekik magyarázni, hogy no para, annyira azért nem vonzó az országuk a nem létező szociális ellátásokkal és a negatív mennyiségű fizetett szabadnapokkal, hogy disszidáljak, most, amikor már szabadon jöhetünk, és köszönöm jól vagyok ott, ahol megkeresem ezeknek a nyaralásoknak az árát). A szállodai transzfer Toyota, és ugyan rossz oldalon van benne a kormány, meg a bal oldalán is halad annak az útnak, melyet egyébként pálmafák díszítenek, de ettől még lehetne Uganda helyett Málta is.
A hotel kicsit lerobbant, de szagra és komfortra még így is bármelyik szabadon választott Bender-féle kirándulás szabadon választott panziójának szintjén van. Reggelire van müzli, gyümölcs, sült krumpli, virsli, főtt tojás, közepesebb francia szállodák nem erőltetik meg magukat ennyire.
Várom a sokkot a bázisra érkezéskor, de egyrészt ömlik az eső, másrészt a biztonsági-beléptető rendszer itt is, szinte törvényszerűen, akadozik, Laaaaaassssúúúúú. Nem meglepő módon egy hozzáértőre jut három, akit csak odasodort a sors. És tovább is úgy van, hogy hiába van kimondhatatlan nevű lány meg közhelynevű fiú, és konténerekből meg sátrakból meg piros sárból áll a tábor, és még sosem jártam ilyen helyen és attól félek, hogy eltévedek, mert minden sátor és konténer és piros sár ugyanúgy néz ki, valamiért a körök ugyanazok. Nulladik napos adminisztrátor fiú itt is van, elképesztően, idegtépően türelmes mentorral, három órásra nyúló regisztrációs procedúrával. Van hisztis, zen, vicces, nagyothalló, az meg, hogy mindenki más akcentussal beszél, fel se tűnik. Az zavarna, ha máshogy lenne. Akkor én lógnék ki.
Szóval úgy néz ki, az emberek annyira sokfélék, hogy ettől végül mindenhol egyformák. Vagy az is lehet, a hasonló helyzeteket díszlettől függetlenül egyformán reagálom le, mert én közben ugyanaz vagyok. Akárhova megyek, mindig jövök velem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése