2014. június 14., szombat

14.06.2014.



Azért kisebb kultúrsokkok csak érnek, lassan, de biztosan. Fejtágítás szünetében sorban álltam a női wc előtt a dél-afrikai rendőrlányokkal (az mindenhol, továbbra is, egyformán logikátlanul de következetesen fennáll, hogy ugyanannyi női wc van, mint férfi. Van még hova fejlődni a világnak.) , mikor az egyik szólt, hogy „my sister (húgom), az utolsó nem foglalt”. Először csodálkoztam nagyon, nem igazán nézünk ki testvéreknek, de a nap végére rájöttem, hogy itt ez a szokás. Az előadó is öcsémnek-bátyámnak szólítja a hallgatóság férfi tagjait. A menzán a fiút papának, a szállodában a takarító nénit mamának hívja mindenki, és nem azért, mert öregek, hanem ez valahol az uram/hölgyem és a barátom között van. A takarítófiú is papa, róla majd később.

Egyik este a szálloda halljában nyomkodtam a telefonomat (csak ott volt wifi), mikor jött valaki, akivel reggel együtt szoktam menni a busszal a bázisra, hogy nem akarok-e elmenni velük halat enni. Nyilván én ilyenekre nem szoktam nemet mondani, úgyhogy ott találtam magam a Viktória-tó partján, pálmafák alatt, egy csomó idegennel, akik a világ mindenféle részein dolgoznak a békefenntartó missziókban, és arról mesélnek, mekkora bulikat csaptak, amikor Kelet-Timorban voltak UNV (az ami én vagyok most, UN Volunteer, ENSZ önkéntes.) Aztán mondták, hogy szeretettel üdvözölnek az ENSZ családban, és ne gondoljam, hogy kifizethetem a taximat, mert majd ők, én meg majd amikor nagy leszek, továbbadom valaki másnak, aki akkor lesz új. (Ha valaki esetleg úgy érezné, hogy ezt a történetet már hallotta, az nem a véletlen műve. Az ENSZ szabadon felcserélhető EU-ra vagy NATO-ra, a Viktória-tó Tallinnra vagy Senningenre, és tadaaaa! nincs új a nap alatt.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése